My photo
saya begini dan saya bahagia .

Sunday, August 7, 2011

my handbag .

assalamualaikum .

dulu dulu mase au kecik kecik kan aku sangat jakun gila nak mati bila tengok akak akak aku or akak akak orang lain bawak hand bag nak pg mane mane . siyes doe macam jeles lahhh bila tgok akak akak ber beg tangan bagai . rase macam cantikkkk la kan dgn pakai baju baju yg lawa,pakai tudung lawa2 jalan pakai handbag.aku rase macam wahhhhh bestnya jadi orang dah meningkat muda gila belia remaja (up 20 an la).sebab bagi aku yg time tu kecik2 comot2 pakai tudung pon senget2 terasa bila dah besar nanti aku nak pakai lawa2 jugak,nak pakai handbag yg lawa2 *errrrr motip sikit la. baru lah adik adik/dak dak kecik akan pandang aku mcm aku pandang kakak2 yg sekarang ni mungkin dah jafi mak mak budak dah .

pess time aku pakai hand bag rase mcm kat poli kot . ehhh tak mase aku keje dgn abg aku kat airport subang tu.haaa time tu aku dok ngn abg mujib,kak zila,kak bunga. kak bunga tak kawin lagi time tu,so barang barang dia selalu aku rembat pakai..ape2 je lah beg dia,kasut and baju2 tudung2 dia.kadang kadang tu aku selongkar barang2 akak aku yg dah xpakai cari baju yg boleh guna and pakai lagi T____T . xpon kak bunga yg bagi baju2 dia kat aku.biasalah time tu aku lepas spm lagi nampak baju comel2 aku hambik je la kannn. Kak Zila lagi la baik kot sbb dia pon akan bg baju2 dia yg xpakai or xmuat lagi kat aku.heeee , kdg2 kak zila n kak bunga yg belikan baju tok aku.aku ingat lagi,kak zila ni jenis suke belikan aku gelang gelang manik yg comel comel..aku pon suke aje la kannn. ade lagi gelang gelang tu aku simpan .sekarang bila dah berumur 20an mcm dah pandai bergaya n mampu lah nak beli baju ikot citarasa sndiri..xkisah lah baju maha ke murah ke , jenama ke xjenama ke,bundle or reject sume aku sebat..kdg2 tu aku tak pakai lame pon just 2-3 kali pakai..lepas tu kalau aku baik aku akan bagi kan anak2 sedara aku..rasa mcm best pulak bg baju yg masih elok kat anak2 sedara,doranggg pon sukeee.aku rase dorang mesti rase syiokkkk dapat baju comel2 mcm ape yg aku rase dulu2 mase kecik..

ehhh jap jap sebenanye kan aku nak cerita pasal hand bag aku kan , tetiba cerita pasal baju,tudung bagai ni kenapa ??

actly berbalik kepada entry tajuk,hand bag aku umpama nyawa aku jugak.sekali beg aku hilang/or tak bawak memang musnahlah hari akuuuuu. *acecececehhh . untuk pengetahuan semua,aku suke handbag yg besar2 je yg boleh memuatkan kesemua khazanah2 dan barang2 aku.bukan pe,kalau beg kecik mane nye aku nak letak segala khazanah2 aku tuuu.alah perempuan sama je kot.tapi aku pelik lahhh lelaki bila kelua mcmane boleh kua mcm tu tnpe handbag.puas aku fikir,tapi xdapat jawapannya...HAHA

barang barang aku letak dlm handbag tu pon bukan byk mane..xbanyak pon..heheh,tapi bila diangkat beg aku tu ade la jugak seberat batu blok dibelah 8.


dalam handbeg aku , wajib WAJIB wajib ada :

1. Payung
2.Tisu/sapu tangan
3.Handphone
4.Earphone
5.Dompet
6.Dompet syiling
7.Kad matrix UiTM
8.Kunci loker,rumah dan sbgainya
9.Pen,buku note *ikot keadaan
10. Beg make up 
(beg make up tu akan ada :  toner,compact powder,foundation,eyeliner,liquid liner,lip gloss,lip bam,deodorant,perfume,sikat,hair band,butang tudung,kapas muka dan wet tissue)
*bergantung jugak aku bwk beg make up ni.kalau ke class memng tak la aku bawak.
11.Pelembab muka
*ikot keadaan if berjalan jauh mcm balik kg or pg someplace yg lebih dr 8jam
12.gula gula *ikot keadaan jugak
13.pad and pantyliner *emegncy case kan

see bayak sungguh kan aku bawak dlm handbag.mau2 xberat beg aku tuu weh.lelaki ada ke nak bawak benda2 alah mcm ni ? mesti tak de kannn . hehe , untungnya jd lelaki dan lebih untung jadi perempuan sbb dorg teliti dalam segala hal . okeylahhhh , babaiiii 8)






No comments:

Post a Comment

anda komen anda jadi gangster macam saya !