My photo
saya begini dan saya bahagia .

Wednesday, January 19, 2011

rrumah aku rumah kg jer , tapi bunga bunga yg gedik2 tu lah yg jadikan rumah aku mcm cameron highland !

assalamualaikum dan selamat malam .

first of all , hpy thaipusam day semua ! hehe . dulu time kecik2 aku suke sgt dgn thaipusam . sebab ape sbb bila tiba jer thaipusam mesti dah dekat dgn tarikh bufday aku . hahah . time tu mula la nk rasa teruja2 sbb lpas thaipusam msti raya cina , pastu bufday aku then valentines day . hahah . giler je eak .
act , aku nak cerita pasal rumah aku ni ha . teheee . mcm teruja sbb nk cerita mcm umah sndiri . umah aku umah kg je weh ! xde yg special . umah aku bukan umah banglo yg lawa1 besaq2 cantik2 molek2 tu . bukan dan bukan . umah aku hanyalah umah papan yg kecik2 sahaja . kecik2 sampai bila sume family aku balik , bagai nk roboh umah aku tu dek kerana huhahuha ank2 buah aku . selalunya kan bila aku ckp aku org medan dengan org luar mesti dorang akan kata mcm ni " wah , dok medan mesti anak org kaya kan " "mesti rumah ko besar kan " " mak bapak ko mesti banyak tanah kan" "mesti tiap adek badek ade moto n kete kan" . pehhh , smpai mcm tu skali perspektif org luar pasal medan kan . dan aku jawab " mmg ye ! orang medan mmg kaya2 belaka , tanah berekar - ekar , kelapa sawit belambak2 , anak anak sume mewah2 sebab sorang makbapak dorang bagi moto . and kalau dah besar sikit akan dibagi kereta . giler mewah kan kan kan ".

tapiiiii , bukan family aku . bukan bukan dan bukan . mak bapak aku bukan orang senang . mak bapak aku bukan ade tanah berekar-ekar . mak bapak aku tak mampu lagi nk buat umah banglo mcm org2 medan . mak bapak aku bukan manjakan anak2 dia dengan beli moto n kereta untuk anak anak dia . T____T sadiskan , makbapak aku ajar kami untuk cari harta benda sendiri , bukan dok berkepit mintak itu ini . tidak tidak . at least kan even umah aku umah papan jer , tapi umah aku lah umah yg cantik sedunia . nak tahu sebab ape ?? sebab umah aku banyak tumbuhan2 bunga bagai . ni keja mak bapak aku lah . rajin sgt nk bercucuk tanam . haaa , yg ni mak bapak aku ajar . makbapak aku ajar mcm mana nk berbakti kepada tanah . soal rumah banglo tu masing2 boleh cari sendiri kan . tp bab2 pengetahuan bercucuk tanam pglaman dr org tua mmg xble dicari ganti . tanaman mak bapak aku mmg banyak . smpai aku xtahu nk terangkan mcm mane . so tok kali ni . aku nk cerita pasal bunga - bunga cinta mak bapak aku .

aku tak penah cerita kt sape2 yg aku ni suke kt tumbuhan2an ni . xde satu pon . mak aku mgkin tau lah sbb kdg2 aku tlg mak aku tanam2 bagai ni . sbnarnya aku suke sgt ngn pokok2 alam semula jadi ni . sbb tu lah aku suke ngn cameron highland . wahhh terujanya nk pg sana . pg pon dulu mase form3 . uishh . nk pg lg lah . tapi , umah aku pon ibarat cameron highland gak . hahah . sbb umah aku bnyak pokok bunga . mak bapak aku ni haa suka sgt dgn bunga puding . aku pon xtau knpe . tapi kan dah namenye anak msti la aku suke gak 8)) aku suke tgok pokok2 puding mak aku ni . sumenye gebu2 citra warna aidilfitri gemok2 . geram ohhh !! . mak bapak aku mmg minat bunga ni sbb tu lah ramai yg dtg uma aku semata2 nk beli bunga . ahha ! makbapak aku pon jd peniaga bunga tak bertauliah tahu . hebatkan . dapat duit dr umah je . tanam2 pokok cincai2 pon dapat duit ma .

















 sebab tu lah aku suke ngn umah aku even uma aku bukan umah banglo mcm umah org2 lain . umah org lain mane ade bunga mcm umah aku . hahhaha . dulu mase spm aku ade apply UPU tok sains pertanian n landskap . tp xdapat . yela ade la dlm list ke 7 and 8 pilihan aku . nnti time aku nk sambung degree mesti aku rombak fikiran balik nk tukar kos ape . and salah satunya mestilah aku nk pilih landskap . haha . yelahh , aku fikir jugak if satu hari nanti aku dah kawin then aku ditakdirkan tinggal kt kampung jer , aku nk keje ape ?? keje kilang mmg xx ar . lw ikotkan kos yg aku blaja skrg mstilah aku kene keje kt town kan . tp law betol lah aku dok kg je nnti , mesti lah aku nk bukak nursery . nursery pokok2 bunga . wah wah , melebarkan sayap mak bapak aku . kelaka la kan . tapi betolll tau , aku da ckp ngn mak aku if nnti dah kawin aku dok kt kg je , aku nk bukak nursery , nak tanam2 bunga n jual pokok2 mcm mak . nk jd mcm mak . nk jual same2 ngn mak . hehe , mane tau aku ble jd kaya and buat umah banglo kan . selain tu jugak , if umah banyak pokok2 suasana akan jd segar bugar , tenang da sejuk ! rindunya rumah T___T

nursery ouh ijan . MAKE IT REAL . hehe .


No comments:

Post a Comment

anda komen anda jadi gangster macam saya !