My photo
saya begini dan saya bahagia .

Wednesday, November 3, 2010

KERJA OUH KERJA ^^

assalamualaikum semua 8))

entry kali ni aku nak cerita pasal kerja. kerja aka part time job yang aku pernah buat spanjang hidup aku.aceli tak banyak mana pon.baru je hidupp 19 tahun xkan bajet da buat 10 part time job kan.haha..saje je buat entry pasal kerja ni sbb skrg aku tengah mood menjadi wanita berkerjaya 8))

dulu2 kan time aku pas spm,bapak aku xbagi aku nak keje.kawan2 ajak la aku keje la.tapi bapak aku mestila xbagi.abah kate lau nak ape2 mintak je kat abah,then aku mestila xmau kan.nak jugak merase bekerje.tapi bile pk2 balik drpd dok uma dapat duit ngn kene keje dpt duit msti korang akn pilih dok uma je kan.lau aku pon cam tu gak.tapi sbb time pas spm tu aku nk kua sgt dr batu pahat ni kot.sbb tu la aku join abg aku kt kl kerja ngn die.time tu plak abg aku yg name mujib tu dapat tander kantin kat JABATAN PENERBANGAN AWAM MALAYSIA (DCA) . dca ni berhadapan dengan lpgan terbang sultan abdul aziz shah (airport subang). 
 kat depan DCA
 muke budak2 xble bla.
this is skypark(subang airport) infront of DCA
 the ATC office (best giler2 kot)
 the menara kawalan..xde lar tnggi cm menara kawalan kat klia..tp niyg first tauk.

keje kat dca mmg best sbb aku dapat tgok kapal terbang hari2 wei.kapal terbang yg besaq2 na.kat airport subang ni byk tmpat maintanance kapal je.that mean kapal2 yg rosak akn diperbaiki kat sini.hari2 time aku 6pak kapal nak naek or mendarat aku akn wish SATU HARI NNTI AKU PON BOLE NAEK JUGAKLAH. kerja2 aku kt kedai abg aku jd cashier wktu siang and malam aku akn tolong2 dapo jer.aku akn kua keje kol 6pagi wei..that mean aku kne smyg subuh kat DCA.gler kan sbb aku kene ikot abg aku skali..then balik kol11..pastu ikot abg aku g beli brg kedai lgi.mau2 kol 1 bru smpai uma..hari2 cm tu weih..sbb tu lah aku da biase keje kdai makan.haha.then aku akn rehat kol 2.30 smpai la kol4.30..time tu lah wktu aku smyg and tido (wajib).then kol 7 aku akn rehat gak..time tu la aku nk mndi n smbyg mgrib.tapi yg paling best abg aku bayar aku RM55 sehari,lau sabtu stgah hari RM25.ok la tu kan.

yg paling menarik aku keje ngn abg aku ni aku dapat blaja skit2 selok belok bisnes kot.yela..cam ner nak key in bajet and pblanjaan sume.cari2 kedai bahan2 mentah yg murah,aku pg bayar sewa kedai sndiri.jage duit tu yg penting then cmner nk handle catering.most of the costamer kt sni adlah dak2 ofis and dak2 kolej penerbangan lah.so,bile dorang bt meeting or wat so ever..aku la yg akn handle tok catering.

then yg paling paling menarik tmpat aku keje ni kan ialah aku dapat blajaq something new. tmpat keje aku ni tmpat air traffic controller mksudnya pusat yg mengawal laluan traffik udara bg kapal2 terbang.fuhhh,hebat bukan.?? then most of the workers kt sni adlah ATC(air traffic controller) so kdg2 dorang ajak aku pg naek atas menara kawalan..hahah..MEYDEY..MEYDEY..aku tgok ngn mate aku sndiri cm ner dorang handle radar kapal terbang..dgn baik hatinya dorang pon ajar la sket2 cm ner nk bace radar.tp mestila aku xpaham kan..aku tetiba terniat nk jdi ATC ni..sbb dorang kate ATC ni gaji masyuk and sgt2 mmrlukan prmpuan..tp syrt kne ade dip or dgree..xkesa kos ape2 jnji apply and law dpt kne blaja smule..time blajar pon dapat gaji dokk..2k plus bagai..law jd ATC sebenar xnak 5k plus plus lak kan.haha..so aku ade cite gk nk jadi ATC 8))

aku keje ngn abg aku dr bulan januari-mei 2009.bayangkan gaju aku berapa time tu..mmg habis la aku kejekan b4 masuk poli. habis cerita aku kat situ.then ni cerita aku kat KENNY ROGERS ROASTER plak.

keje kat kenny roger roasters (KRR) bp mall ni time aku cuti sem part 1.aku keje sini dengan akak aku sbb time tu akak aku xde keje baru lpas graduate kan.so die temankan la aku keje.bapak aku bg plak aku keje sorang2 kan.nasib baik lah uma abg sulung aku kat bp jer.so senang la aku nk ulang alik. keje kat KRR ni aku as a flour crew (waitress).mmg susah skit keje sbb sgalanya kene formal xcm keje ngn abg aku.mula2 aku kne hafal no table..mak aii..susah nok aku nk apal..da la aku jenis lemssss..sek baik akak aku tlong sket2..then kne hafal menu bagai..fuhh..sek baik la aku cpt hafal kan. 

keje kat sni ade 2 shiff : 10am-4pm then 4pm-10pm.bab2 dtg keje lak,aku law shiff pagi aku pg ngn akaki ipar saeng anta anak2 buah aku g skola jer..pastu law aku shiff mlm,abg o akak ipar aku yg amek..lw petang biasa aku balik nek bas sndiri jer.keje 6jam jer mmg masyuk..pas keje aku g meronggeng kacau org kt bp mall tu..haha.gaji xbanyak just rm3.50/hours jer..bole la dpt kire2 RM700 sbulan..campor aku keje public holiday lagi..kdg2 lau bos soh keje 10jam or 12jam..aku on jer..nk cari duit byk katekan.

kat KRR aku kawan ngn lin.lin ni dak bawah aku.kire staff lame KRR lah..okelah jugak ngn die..comel2 jer..die byk tolong aku bab2 nk handle costemer yg mcm celaka kdg2..then dak2 kitchen cam fikri,mat and mimi.fikri and mat dak uitm shah alam gak..haaaa,yg mat ni aku n akak aku mmg rapat gilaaa ngn die..same2 buang sampah mlm,same2 curi muffin and buat ice blanded sndiri,then curi2 makan side dishes..giler kan..prangai pon sekepala lutut..same gak ngn mimi ti..mimi dak politeknik merlimau.dak poli aku dulu..hahah..mimi pon klaka gak..tapi xcam fikri...fikri blagak ngn aku..dia bajet dia hotttt lah...tegur pon jarang2..ajak makan saeng lagi la dia xmau..grrrrrrr...pfffffttttt..mentang2 la dak pandai.kt fb pon xmau tegur aku..pasal manager and ass mnger plak..oke2 jer kot..kdg2 annoying jugak sbb marah xtntu pasal..cik alim and cik anip...hahaha...rindu gak ngn dorang sumer ni..heeeee...

aku keje KRR sebulan seminggu jer..xlame pon..tapi kan byk giler knangan aku kt KRR.so xdapat aku nak cerita semua.just pic2 kat bawah ni jer ley tunjuk kat korang 8))

ni baju,seluar,kasut and stokin yg aku beli time mule2 keje KR dulu
lawak x..time ni xbeli kemeja lgi..haha lawak2
pastu yg xble bla kasut just pkai kasut pengwin je
murah giler! jimat katekan.
 see the kasut! same kan ngn akak aku..haha

this is my kakak 8))
 muke macho tu perlu 8))
aku gemok wei time nihhh
 lap cermin..sempatkan jek.
aktiviti membuat muffin (tlong dak kitchen)
 this is mamat (mat) rindu kau lebih la mat <3
 this is my partner...lin yg comel momel dan aku yg gomokkk
 ni lah mimi..yg kat tengah2 tu.najmi syamil <3
 ida and mamat
 i miss the mirror and the sink *i lap ni hari2 tau!*
 syg ida sye <3
 the KRR BP MALL
sepah tak??? if weekend cam ni lar keje aku.
the dapur...woihhh..ginduu!!
 muke sgt la x make up kan...malasss..
 rindunye KRR <3
nak makan ayam KRR lagi lorhh..
tlong sape2 boleh blanje saye <3 ??

so skrg ni aku tgh cuti sem tok ke sem 3 and aku da dapat keje baru.aku bkn xnak keje kat KRR,tp sbb jauh skit dr uma abg aku kan.xkan la aku nk soh abg n akak aku antakan lagi..mestila xmau nyusahkan..lagipon aku keje mcd tu dekat skit ngn uma abg aku..xkisahlah murah skit gajinyer..tapi paling2 aku ble jalan kaki pg and balik keje..mudah bukan..save skit tmbang bas 8))

go go chayokkk for MCD!!! training for 2 days will start on 5hb till 6hb.pray of me oke.hopely i'll do the best
with MCD.chayokk. kembali menjadi wanita berkerjaya 8))

hehehe..
panjang bebenor entry aku kali ni kan
sila lar bosan dan muak..!
k lar,gua chau!



No comments:

Post a Comment

anda komen anda jadi gangster macam saya !