My photo
saya begini dan saya bahagia .

Wednesday, November 10, 2010

BERTELAKU SEKEJAP.

tq la cik matahari sbb buat muka i lebih cerah dr biasa
jgn pecaya muka plastik i ni
muka i sbnanya berjerawat
tp i punya hati suci *ngehngeh*
hati i kerasbesibatuferumkerikil tau 8))

masuk mood cepat.

you call it bosan
you call it drama mlayu
you call it cliche
you call it too much spice
as for aku
aku call it life
welcome aboard.

assalamualaikum.
semenjak 234 menjak ni kan.aku slalu pk pasal life.
macam what i supposed to be at 2 or 3 year later.
b4 ni aku xpena pk pon wei.
tp kan dis week mcm mood aku nk pk pasal life
hahaha.
bile aku turned back hidup aku 2 and 3 year b4 kan
rase cm kejap j doh.
rase mcm baru smlm jer hbis jawab kertas pmr and spm
rase mcm nak patah balik semula and buat betul2 time jawab peksa tu.
rase mcm nk berhuhahuha balik ngn kawan2 lame.
sumpah rindujiwangbawang ngn life dulu2.
tapi kan hidup mane ble toleh blakang kan.
hidup must be go on and move forward
and let the memories be the guide for us at all.

hidup mmg banyak dugaan kan
yelah macam yg kita slalu dengaq2 bila org2 tua ckp
"Allah takkan bebankan hambanya-Nya 
dengan apa yang dia tak mampu"
aiseh,sakarstik x aku ni.
as for me,
aku rase tak banyak la dugaan yg Allah bg kat aku.
cuma stakat ni aku rase 2 dugaan yg
betol2 uji aku pnye stamina n mental
dugaan 2 tahun n 1 tahun yg lepas.
tp aku da lupekan pon
aku xcerite pon kt sape2
bia la sape yg tahu tu tahu lah
bia la aku simpan sensorang
sbb semuanya TRAUMA bg aku.

kesimpulan yg dapat aku simpulkan psl hidup ni kan
hidup ni x selalunya lawa,
hidup ni x slalunya hensem,
tak slalu ade plangi
tak slalu ade mtahari
tak selalu ade aurora
lau nk kate a bed of roses pun,duri2 dia ttp ade doh!
kadang2...camality tu dtg dan time tu rase 
mcm kene gelek2 ngn bas uitm or cubaan bt bungee jumping dr 1c18
rase mcm da x mampu nk bangkit
rase mcm nk bunuh diri
rase mcm nk jd agas2 balik bak kate jian
tp wlau ape pon jadi...
ingat apa yg dia slalu pesan!
back to basic
ingat Allah.
ingat mak abah.
ingat family.
ingat pakwe/makwe.  hehe
ingat Allah,Allah dan Allah
someone pernah cakap dgn aku
jgn cepat melatah
jgn cepat menangis if ade problemo
sbb if kite mnangis,cengeng,murah air mate
xde sape nk hargai air mate kite doh.
aku pgg kata2 tu smpai bile2
be a girl,woman even a girlfriend or wife with no cry
aku bukan nak poyo la,tp kan sgt la susah nk buat aku jatuh n down lps ni
sbb aku ade satu aset yg org lain xde
aset aku ialah
hati kerasbesibatuferumkerikil
so itulah yg buat aku kuat sekuat harimau.
aauuummm!

No comments:

Post a Comment

anda komen anda jadi gangster macam saya !