My photo
saya begini dan saya bahagia .

Friday, October 1, 2010

ouh ouh CELCOM BERUKBAND cam sampah kott.

alohaaa dan asemekommm   (tak jawab dosa,law jawab suke! binggo..haha)
ishhh...bile nak di ingat kan lek jalan hidup aku 2-3 hari lepas mmg menyedihkan ar..
ni sume gara2 celcom berukband yg cam BRENGSEKKKK  *upssss kasarnye*
lantak ar nk ckp ape kan..
tp mmg aku geram tahap itik nk berak ar..

oke oke oke
hari : selasa
tarikh: 28 masihi waktu bumi

pas je hbis clas puan tini,aku pon directly tnggu BRAD PITT eh eh salah salah..RARID KL lah
sbb aku nk pg plaza alam sentral knon2 nk wat berokband ar..
acecehhh..yela slame nie aku asek pinjam fana pnye beruk je so mcm malu2 ar kan..
lemakkkkk ar..xkan hari2 nk pinjam...hello! PUAN HAYATI yang byr oke *aka mak fana*
so aku decide nk pkai berukban sndiri mmandangkan duit agak byk skit la 
*pdahal kt bank tu tnggal nyawe2 ikan paus jer*

knon2nyer mcm lucky la sbb tnggu bas pon kejap jer kan..
da smpai P.A.S,aku pon nek ar tgkat 3 then plih r mane2 kdai yg jual celcom bokban tuhh
ade r kdai mamat yg agak hnsem skit nie kan,
ape lg aku pon tros mnapak g kdai die ar..

"SELAMAT DATANG ADIK MANIS,NAK PAKAI BROKBAN KE??....
MEH SINI ABG BANTU "

*pale hotakk ko adik manis,ker aku mcm cntik skit hri tu*
 gambar sekadar hiasan

bla bla bla bla n bla...aku pon register je ar bokban kat situ,coz aku mls2 nk survey kdai2 len
same je kott sume kan..
aku pon balik pas tu sbb jakun jakun nk surfing tenet kan...
cpt cpt balik nihhh...
da sampai uma kan..kan...
punye aku tnggu dan tnggu dan tnggu serta tnggu lg..
brokban aku ni still ta ble connect..

"AHHH..MMG MENDATANGKAN KENGAMUKKAN"

dak dak umah sume soh aku sabar dan sabar..
hello..aku bkn jnis yg penyabar ar..
so aku asek mengamuk terjerit jerit je mlm tuh..
smpah senah dan seranah tak paya ckp ar..
complete pakej sumpah senah seranah aku...
mmg agak bangang ta ble connect...


then aku pg la pnjam bokban kak effa then bkak fb 
*ahha,dlm mrh2 pon smpat lg kan berpesbuk*
sje2 je la mau approve org kan,
sdg menelek nelek org yg add tuh,
terasa cam knl mamat nihh
ahha,mamat ni la dealer celcom td...dia add gua beb..ta ble blahh
*die add aku sbb die tgok email aku kat form register ea,bkn aku yg gatal2*
aku trosss je app die sbb aku nk serang die !!!
WHY MY BEROKBAND STILL CANNOT CONNECT??
bajet kan sepiking sepikang ea
dlm mood im lah..

then si mamat tu ckp..
sorry sorry sorry and sorry coz we have some probebebelemsssss..
ishhh..mmg nek hangin aku..
tak lame pas tu ade la sorg  pontianak eh eh eh perempuan kol aku..
yg kol aku tu namenye MADAM NG..
die ni konon2 tokey kdai tu ahh,die ckap name aku ta ble di reg sbb ade some problems gitulahh
dia ckap name aku ade hutang atas no celcom aku sekian sekian n sekian..
aku pon pelik2 je bile mse aku pkai clcom..
rupe2nyer no celcom yg aku kne tipu stahun stgah lepass

BRENGSEKKK tol lah..
sek bek ar RM6.65 jer...law 6ribu camner?? mmg aku bnuh diri lah.
besoknyer aku pon p kat celcom cube kat P.A.S tok bayar payment pending tuhh
aku tnggu la BRAD PITT...haiyooo,dala tgahari rabu tu aku ade projek kat istana budaya,
balik2 jer kne pg P.A.S tok settlekan payment..
mmg pnt kott time tu..
kate madam,law aku da byar,aku pnyer bokban da tros ble aktif.
tp lpas aku byar je,aku g la tepon madam ng ckp yg aku da byr
last2 madam kate aku pnyer akaun still blacklist lagi..

how come!!!!!
time tu aku da soping2 kat sacc mall da,mmg ta de mud ahh
aku terpakse balik kat celcom cube tu tnye knpe sistem ta detect aku pnye payment,
tp celcom cube tu ckap sistem dorang da approve,
madam ckp plak aku msih lom byar and blacklist lg..
haiyooooo...mmg mnangis tahap2 gaban aku time tu..
down giler...aku tros p kat kdai celcom yg aku reg tu and p marah2 dorang,
sumpah seranah n mgamukk..kastemer2 len pon agak pelik ngn aku..peduli ape kan..
aku pon blik gn jiwe yg hampe dan hempeduuuuuu
*sambil nyayi lgu  BEGINILAH NASIBB....bla...bla...*
kate madam ng,die soh tnggu n tnggu untill die cari punce sbnar masalah..haiyooo...

KHAMIS  30/09/2010

aku siap2 p class cam biase and berberharaplah madam ng akan tepon aku n kate
everything its ok now...tpi hampehh..
sampai aku tepon madan ng byk kali pon die ta angkat...
last2 die msg aku n kate sumenye dlm proses..
pnt aku tnggu taukk..
last2 aku call uitm eh eh celcom centre HQ pnye tok siasat kes aku sndiri..
aku tnye n tnye lg sampai la kedit aku habis...
tp dorang ckp payment aku mmg da msuk dlm sistem..
then aku tepon madam kate still xble aktif lg.

time tuh aku kat class cik mas.
and tibe2 madam tepon aku..
aku pon dgn sopannyer mintak izin cik mas tok klua jwb kol,
algkah sedihnyer aku bile madam kate name aku still blacklist...
celcom pon aku tepon lg sx...but,respon dorg still the same......
aduhaiiiiiiiiiiiii.....
aku terduduk and bersila mengenangkan nasibb
berteleku aku wehhh..
ye ar tensenn kott...
da la aku da wat planning collect duit bli bokban and aku collect duit sx for the bill tok a few month later..
tp alih2 tak aktif...pnt aku keje tiap minggu ngn abg aku wooo..
kua la air mate aku berjurai jurai jurai....yela..ape la mlg nasib aku kan kan kan......
MENANGIS MENANGIS DAN MENANGIS


ade la dlm 15minit aku amek mase tok nangis tuhh..
sgt tak matang kan kan..
aku pon masuk clas dgn muke masam masem masin jer......
fuhhhh...malu malu..
aku da redo jer time tuh law kene tipu..
and aku amek kptusan tok biakan aje n sok nye nk wat maxis bokban lakk..
tbe2 lak madam ng fon aku..
die kate die dapat detect yg sbnanyer aku ade 2 no akaun celcom yg pending payment nyer..
1 aku da bayar smlam n 1 lg aku ta byr g...
ape pnyer bangang la celcom nie kan...
ckap ar awal2 dokk...bongokkk tol!

JUMAAT 1/10/2010

Pagi2 lagi aku da bgun n aku teros je mandi n swaktu dgannyer..
then aku tros tnggu bas and pg la ke celcom cube tuhhh...
and aku bayar  RM6.65 tuhh...ngok ngok jer kann...
ang aku harap sume nyer da settle..
tp dendam aku msih berapi,aku g kat P.A.S tu lg smule and aku marah2 dorang.
aku mgamuk and cakap dorang ta buat keje...
PEDULI APE AKU!!!

padan muke dorang!!!!

and now,i can properly connect with my berookkband celcom...
fuhhh...ALHAMDULILLAH.
ble la hati aku ni sonang skit ni haaa...

conclusion : bersabar dan jgn berhutang
: jgn amek line postpaid lw xtau.
: jgn menangis....maluuu wooo...

huhu...peace!









 



No comments:

Post a Comment

anda komen anda jadi gangster macam saya !