My photo
saya begini dan saya bahagia .

Sunday, October 31, 2010

JANNATULMIZAN BANON

assalamualaikum 8))

semua org kat dunie ni kan mesti ade name tersendiri.xkesa lah name kau sesedap or seburuk mane pon,yg penting korang patut bangga punya name tersendiri..well,nak dijadikan cerita,aku nk story sket pasal name aku ni. name penuh aku ialah JANNATULMIZAN BINTI HAJI BANON.sebut betul2 ya! name ni pelik kan..aku rase dalam dunia ni cuma aku sorang j yg ade name cm nih..abah yg bgi name kat aku..dan aku sangat berbangga punya nama unik seperti ini..thanks abah!! abah kate name aku ni maksudnya "NERACA SYURGA" .woihhh..besar sungguh makne name aku ni kan.aku rase diri aku xde la same sgt dgn maksud sebenar name aku ni..aku masih ting tong jer..huhu..xpena nak matang2.

disebabkan name aku yg agak unik ni,so ramai la yg tersalah panggil name aku ni.lepas tu banyak la pulak panggilan name aku nihh..contohnya : 
  • time kecik2 dulu nenek aku dan mak cik sepupu sepapat aku suke sgt pnggil aku MIJAN . haha..dorang ni mmg lidah jawa. org2 jawa biasanya akan tukaqkan sebutan "Z" kepade "J" . xcaye tanye ar org2 tua kt kg aku ni..mesti punya sebutan dorg cm tuh. and sampai sekarang ade gak kawan2,sedare2 yg pnggil aku cm tuh..
  • dulu2 time kecik2,arwah nenek aku selalu pgil aku "si bundar" or "si bulat" sebab dlu mata aku sgt la besaq dan muka aku sgt lah bolatt mcm bola.dan muke aku smpai skrg kekal ke'bolatannya mcm bola!
  • lau kat uma lak,aku biase dipanggil 'MIZAN' , 'IZAN' , 'ZAN' dan yg pling populer ialah 'MIJOT' or 'JOT'. name 'MIJOT' ni sume mak punya pasal lah.sape soh bubuh name ni time marah2kan aku kecik2 dulu..kan da lekat.sedare2 yg rapat ngn aku pon kdg2 pgil name ni.dan yg kelakanye name ni pon kawan2 aku pgil jugak..kawan2 rapat lah..law kt fb tu sape yg pgil aku MIJOT mmg dorang kenal aku sedalam2nye lah.so MIJOT ni adlah name komersial aku and org yg tertentu,layak and betol2 rapat j boleh pgil mcm family and the real friends.
  • masuk skola rndah and skola mnengah aku dipanggil dgn name MIZAN je..skola rndah dlu ade gak yg pgil aku 'MI' tapi yg lekat pnggil aku MI smpai skrg mestila elin,yana,suzi,ct and ecah bejo j . name MI ni mcm sekema lah..that why la aku xbape suke.
  • time aku skola menengah mmg ade cikgu2 yg xble bla pgil aku 'JANNAH'....woooo,aku mmg pantang sape pgil aku jannah..euuuuu,baik nye name...kampung nye name...xmau aku..lagi2 cikgu bio aku cikgu norza tu.suke sgt pgil aku cm tu..grrrrrr.
  • kawan2 yg suke menganjing kdg pgil aku ATUL...bapak geli name ni..nak termuntah2 aku wei..hahaha.
  • masuk dunia politeknik pulak,time aku amek kos diploma kejuteraan mekatronik (DEM),dak2 dem pgil aku MIZAN jer..kdg2 dak mekanikal len pgil JAN or MIJAN...haaaa...name yg berulang kmbali..aku suke dorang pgil aki mijan..mestila sweet.haha.bile aku tuka kos ke diploma pgurusan plancongan lak (DUP) dak2 ni boleh lak pgil aku JANNAH??? WHATHE......pastukan si LIDA n LISA kembar tu lah yg bubuh name aku 'IJAN' . then sume dak2 DUP pon pgil aku ijan..so kat poli aku ade dua nama iaitu MIZAN dan IJAN dan kdg2 MIJAN or JAN.
  • pastu bile aku pindah uitm,aku masih kekalkan name IJAN . so dorang pgil aku IJAN lah...IJAN or JAN jer.. sbb tu lah law kat fb,korang akan 6pak org pgil aku dgn berbagai2 name...IJAN.MIZAN.MIJOT.MIJAN or JAN..very colourfullkan name aku ni..haha.
banyakkan name aku ni,belom masuk name fofuler or name bongok2 aku tu..haha,lain kali la cerita yee..then disebabkan name akuyg agak pelik ni.so byk la mistake pd sebutan name aku nih ha..contohnya :
  • aku ingat lagi time pertandingan pape yg aku masuk especially bile aku msuk prtndingan kaligrafi tulisan khat skola mnangah & agame..MC sllu slh sebut name aku..ZAINATUNMIZAN lah JANNATUL BINTI MIZAN lah...WHATHE.........
  • yg ni pling klaka time bengkel easy-to-math , si penceramah tu tibe2 tnye name aku sape..then aku jawab lah name aku jannatulmizan...aku jawab mestilah plahan kan..ble plak die kate "ape??? JUMANJI??? bapak bangang penceramah tu..ble plak die kate name aku jumanji...pffffftttttttt.
  • bile aku knalkan diri dgn name pggilan aku MIZAN or IJAN..mesti dorang tnye...asal name laki???? grrrr...panas aku dibuatnye.
ade jugak mistake dgn segala sijil2 and piala2 aku wei.mmg lawak lah name aku jadinyer..lagi2 bila s sijil and piala tu penting dlm hidup aku.
  • sijil-sijil aku kdg2 aku yg salah eja macam JANNATUNMIZAN ,JANNATULMIZUN (ni kelaka doe) or JANNATUL MIZAN . name aku xjarak oke.
  • piala yg penting dlm hidup aku that is piala pelajar terbaik spm 2008 (senarai ke10 terbaik lah konon2nye siap dpt naek pentas terima anugerah lgi) . name aku kat piala tu ditulis JANNATILMIZAN...bapak bodoh!! macam nk campak jer piala tu wei..hadoiiii...tensen.
kesimpulannya, name kita akn jdi berbagai2 sebutan sepanjang kite hidup nihh..tak kesah lah ape ape pon sebutan dan panggilan..tapi yg penting sampai mati pon kite akan guna nama sebenar kita.nama sebenar yg berBIN or berBINTI bapak kite. name bapak kite tu kita akn bawak sampai mati wei. bagi aku,aku xkan buat perkara yg memalukan mak n abah aku. laupun aku ni HUHAHUHA ,tp aku sedar n ingat semua psanan abah aku spaya jdi PEREMPUAN YANG BAIK-BAIK . alhamdullilah,aku rase aku xlanggar lagi psanan abah aku tu. aku sbnarnya prlukan someone yg ble handle and bimbing aku.yelahh..diri sendiri xbetul,xkan nk bimbing org len kott..

so sebut dan eja lah betul2 nama aku
JANNATULMIZAN BINTI HAJI BANON

menguplod pic pic zaman gua muda sikit 8))



No comments:

Post a Comment

anda komen anda jadi gangster macam saya !