My photo
saya begini dan saya bahagia .

Friday, November 12, 2010

ABAH OUH ABAH !

INT : DALAM RUMAH.TENGAHARI.
 
MIZAN (19) :sedang mengon9kan diri kat dalam bilik
AMIN (17) :main tido tido.adik kepada Mizan.
ZILA (29) : jaga amar.kakak ipar kepada Amin dan Mizan
AMAR (7 BULAN) :anak kepada Zila.kelihatan merengek2.
 
Tiba2 telefon umah bunyi.
 
MIZAN (V.O)
ouh malasnye nk angkat,asal la adik aku ni mls nk angkat kan
tido je tahu.
 
Mizan pun berjalan dengan bengangnya menuju ke ruang tamu untuk angkat tepon tadi.Dengan muke yg agak serabai sereben.Kelihatan Amin sedang tidur tidur ayam.


MIZAN
Hello,asemekom !! nk cakap dengan sape ??

PEMANGGIL
Hello..ni sape ni? Mizan ye ?    

      MIZAN (V.O)
   Oh ni abah ! ni suare abah !

MIZAN
Haah..ni mizan .

ABAH
Ni abah la zan . abah nk tnye hari ni hari ape ?

     MIZAN (V.O)
Ape jenis soalan bapak aku ni??

MIZAN
Hari ni hari...hari...sabtu lah..knpe bah ?

ABAH
Oh hari sabtu..ingatkan abah hari jumaat..oh xpelah.
 
MIZAN
Oke oke oke sambil ketawa.
 
Ganggang telefon diletak.Mizan pun menuju ke dapur.Semasa mahu manuju ke dapur Mizan disapa oleh Zila iaitu Kakak Ipar Mizan.
ZILA
Sape tepon Zan? Abah ke? Buat lawak la abah,boleh plak
tepon semata2 nk tanya hari ape?
Hahahahahhah (Ketawa)

MIZAN
Ntah abah tu.tah pape je. (KETAWA)

Mizan pun menuju ke dapur.Di dapur kelihatan mak sedang memasak bersama Bibah.

MAK (59) : Mak kepada Mizan,Amin dan ibu mentua kepada Zila.sedang memasak.
BIBAH (20) : Pembantu rumah kepada Zila.Penjaga Anas dan Amar.

MIZAN
Mak oh mak.Tadi abah tepon.Tadi abah tepon.ada ke patut abah tanya hari ni hari apa?
Mestilah hari sabtu kan.Takkan hari jumaat.Abah tak pergi sembahyang Jumaat ke mak?

MAK
Yeke? abah lupa la tu kot. Abah kan pelupa. Eh,semalam dia sembahyang la.
Kok abah boleh lupa yek. Walahhh bah bah .

MIZAN
Yeke.hahhahaha (Ketawa)

                                                                                                                                                FADE OUT

HAHAHAH.ni aku sesaja je nak buat style skrip.Konon-konon la kan. Tapi situasi tadi betol2 wujud dok! pelik dan buat lawak kan bapak aku tu.Ntah pape la dia ni. Abah ouh abah !

No comments:

Post a Comment

anda komen anda jadi gangster macam saya !